Sunday, August 26, 2007


Er is weer een weekske voorbijgekropen op het werk, het einde is bijna in zicht, ik begin het te beseffen dat het nog maar een kleine maand is en ons Belgenlandje staat weer voor de deur aan de ene kant zeer spijtig want heb het hier wel dik naar men zin maar na 6 maanden Barça is het toch weer tijd om even naar huis terug te keren. Bye bye sol y la playa! Omdat het werken mij tot nu toe toch nog niet zo heel veel zegt ben ik dan ook op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging, na wat research op het internet, info van Iete en wat telefoontjes met de familie heb ik besloten om nog wat verder te gaan studeren in Antwerpen, als alles goed loopt begin ik op 1 oktober zodus de koffers zijn nog niet uitgepakt en we zijn weer op weg.

Op woensdag kwam Annechien me een bezoekske brengen, ik had gehoord dat er hier in Sants feesten waren dus zijn we maar effe de deur uitgegaan. Na even wandelen in het park zagen we een podium met wa stoelen wat ons wel interessant leek en hebben ons maar neergezet. Luister dit is echt grappig. We waren wa aant babbelen en niet echt aandachtig aan het opletten tegen 10 uur keken we es rond, allemaal oude bommakes en bompakes toch hebben we het volgehouden tot ze begonnen te spelen het kon nog iets worden dachten we maar NEEE hoempapa muziek a volonté, was nog erger dan onze Helmut of de Willy. Dus zijn we maar vertrokken en een goei pint gaan drinken.

Vrijdag hebben ik, Annechien en Joery gegeten in men appartementje. Eens we op het terras wat zaten te kletsen vliegen de uren voorbij maar na 4 uur hadden we toch zin om nog eens een stapke in de wereld te zetten, het was uiteindelijk ook Davide (Annechien haar roommate) zijn laatste avond in Barcelona. Eerst zijn we wat gaan drinken bij haar thuis met de Italianen, daarna vertrokken we naar Catwalk hoewel we Martin Solveig al een keertje gezien hadden de eerste weken dat we hier waren was het toch weer een geweldig feestje. Omdat s'nachts de metro naar huis nemen niet al te plezant is ben ik dan bij Annechien gaan slapen eerst nog ne goeie piza met frieten op zen Italiaans (ni hetzelfde als bij ons maar kom ze smaakten toch).

De volgende morgen moest ik er vroeg uit want Davide vertrok en Barcelona Home kwam het huis checken, aangezien ik in de kamer sliep die vrij was en volledig gepoetst moest ik maken dat ik rap weg was anders kreeg ik weer onder men voeten van onze toffe verhuurders.
Zaterdagnamiddag hebben we de fietspasjes van Gianluca en Allan geleend en hebben Annechien en ik heel Barcelona doorkruisd met de fiets was wel plezant zo vindt ge uwe weg tenminste want als ik hier de metro uitstap ben ik helemaal gedesoriënteerd de bezoekers kunnen er van meespreken. We vertrokken dus in Sant Antoni het plan was om via Bari Gotic verder te rijden en uiteindelijk te belanden op de dijk. Plan was veranderd we zijn Cataluña gepasseerd, zo doorgefietst naar Torre Agbar (de welbekende piemel van Barcelona) het winkelcentrum doorkruisd, en zo zijn we uiteindelijk beland in Villa Olimpica waar we een kleine pauze wilden nemen. Het systeem van de fietsen is ook wel handig elk half uur dat je fietst is gratis dan moet je 10 minuten pauze nemen en kan je weer aan de slag. We kwamen dus aan in Villa Olimpica waar een optreden aan de gang was van dansers van Urugay, Flamenco danseressen & reggea muziek tegen de avond zijn we dan weer naar huis gefietst.

Op zondag natuurlijk beachtime!!! Het was niet geweldig warm maar toch warm genoeg om een kleine plons te pakken, schrijf het echt niet om sommige mensen jaloers te maken hoor want tijdens de werkweek zien we hier toch ook wel af ze :-) Gisteren was het zelfs wat te heet naar men zin de thermometer in de auto: 37° zonder airco pfiewie madre Mia! S'avonds ben ik dan bij Gianluca een kleine knipbeurt gaan vragen een nieuwe coupe voor 2 flessen bier mooi toch bij deze Gianluca grazie e era molto bene !!!

Gisteren ben ik bij Transnatur begonnen op een nieuwe afdeling Canarias met het oudste madammeke van de zaak best wel gezellig dit tempo kan ik wel aan die praat tenminste opt gemak, en aangezien ze Leen niet gezegd kan krijgen is het vanaf nu Lienda kan ik ook wel mee leven.

Zo dit was het dan weer voor deze week veel leesplezier.
Hasta la pasta!!

No comments: